Tuesday, June 9, 2009

Misi buang minyak kereta

Batasan cahaya........aku suka gambar ni ada 2 mood berbeza dalam satu pemandangan.

Disebabkan oleh plan asal nak pergi Lumut makan kenduri terpaksa batal last minute oleh masalah yang tak dapat dielakkan. Maka akhirnya untuk tak menghampakan anak-anak aku dicuti sekolah ni, aku bawak depa ke Sik Kedah, pusing-pusing tengok lembu kambing hehehehee. Plan tu ingat nak try stay kat De'Puncak Bris chalet di tasik Bris tapi lagi sekali terpaksa tukar ke Muda Resort di Empangan Muda nun dekat dengan Pedu sana sebab masa aku pergi tanya tu tempat tu tak ada orang stay, malas aku nak stay kat hutan yang orang langsung tak ada orang lain, siang ok la bila malam yang tak boleh tahan tu. Tempat ni kalau datang ramai-ramai memang sesuai dan memang sangat cantik.
Empangan muda, berhampiran pintu empangan
Kolam renang muda resort, sunyi betul. Dari berpuluh-puluh bilik yang ada hanya 4-5 bilik ada orang sewa hari tu sebab tak semua orang cuti ganti hari tu.

dapat mandi kolam memang best giler la, sampai tak mau balik.
Cafe yang tak beroperasi, kalau datang sini bawak makanan sendiri jangan harap ada 7-Eleven atau mini market, kedai runcit pun jual barang ala kadar.

Dikawasan sini kedai runcit ada jual diapers sekeping-sekeping, sekeping 90 sen. Kat tempat lain tak tahu lah pulak ada tak, malam tu desperate nak cari diaper sebab lupa bawak beli ajerlah yang sekeping-sekeping tu biasalah rasa mahal dari beli yang satu pek tu. Dah tu diapers lama lak tu berhabuk siap ada lubang-lubang kecik. Anak aku pakai pun rasa gatal-gatal, apa nak buat dah tak ada pilihan takut dia kencing tilam pulak nanti kalau tak pakai.