Sunday, June 28, 2009

Kayuh, FAmily Day, karnival KOSMO

Minggu ni memang satu minggu yang padat dengan aktiviti dikawasan Seberang Jaya ini secara amnya dan kawasan Sembilang khasnya. Pertengahan minggu yang lepas masa dok kayuh dikawasan Seberang Jaya ni aku ada nampak banner dok promosi family day yang juga hari kempen tanpa jenayah untuk kawasan Seberang Jaya dan di naungi oleh ADUN Seberang Jaya sendiri iaitu YB Ariff Shah. Disamping family day tu Utusan Malaysia juga ada buat hari terbuka pada minggu ini juga jualan bahan terbitan syarikat Utusan Malaysia. Yang sebenarnya kilang Utusan /KOSMO ni juga dikawasan Sembilng ni jugak jad senang la nak pi. Minggu ni aku memang dah plan aku akan pergi ke semua tempat ni sebab tertarik dengan program yang diatur......

SEbelum itu bangun pagi saja aku dah plan nak kayuh dulu ke Bukit Indera Muda, saja nak training panjat bukit lagipun tak ada kawasan berbukit di Seberang Jaya paling inggi pun jambatan Perai saja.

Aku bertolak dari rumah lebih kurang pukul 8 pagi, bila lalu saja di padang bola dah nampak orang dah mula ramai untuk sama-sama menyertai family day. Meriah sungguh sambutan orang ramai. Apa pun aku terus kayuh menghala ke Permatang PAuh dan Permatang Pasir.


Hari keluarga Seberang Jaya

jirat Cina, tempat aku panjat memanjat dengan beskal aku....nak buat guno bukan ada bukit lain dah dekat sini

Ini kawasan kampung di Bukit Indera Muda, boleh tahan jugak mencanak jalan disini
Ushar satu macam saja!!!.....



MAsa ambik gambar ni semua aku duduk atas beskal saja, dicelah-celah wartawan, Semua heran mana mai wartawan basah lencun dengan peluh duduk atas beskal ni pulak. Ada juga yang mai tanya beskal aku harga berapa ribu depa ingat aku pun join event hari belia benci dadah tu.......hehehehe