Thursday, June 18, 2009

Macam-macam dok ada

Dalam pada aku dok tulis nih.....aduh-duh duh adoiii!!! sakit sungguh kepala lutut aku ni. Sakit yang mulanya berasal dari sakit lutut hasil dari jatuh berguling di Sg Kob hari tu dah membawa kepada gout pulak dah. Mungkin lepas jatuh hari tu lutut aku ni bengkak sikit pastu asid uric tu pun ambik kesempatan untuk membina kristal yang jadi punca sakit gout tu berhimpun di tempat bengkak tu. Pada mulanya aku biar saja kot kot dia hilang, tapi nampak gayanya memang tak boleh tahan dah ni semalam dah kena double dose pain killer dapatlah jugak tidur nyenyak sampai pagi tadi. Ni dia mai pulak dah sakit sungguhla. Macam mana nak kayuh hari Ahad di NTMTBA ni aku pun tak tau la, kalau sempat recover betui-betui boleh la join kalau tidak jadi penonton sajalah.

Semalam dapat message dari adik lelaki aku, nenek aku nak kena operate minggu depan. Risau aku bila dengar punca nak kena operate tu serius sangat, kesian tok aku yang juga satu-satunya orang tua yang masih tinggal bagi aku dan adik-adik setelah mak dan abah kami meniggal lebih 10 tahun dulu selain dari mak saudara dan bapa saudara. Tiada apa yang aku dapat kata selain berharap operation tu berjaya lah hendaknya. Hujung minggu depan aku kena balik kampung melawat tok aku sebelum operation tu.


2-3 hari lepas anak aku pulak jatuh basikal sampai cium tar jalan depan rumah, kesian kat dia baru saja pandai sikit kayuh tanpa tayar sokongan tepi tu dah jatuh macam tu sampaikan dia dah takut nak main basikal lagi. Itu sehari dua saja la, semalam dah ok dah boleh kayuh laju-laju balik, biasalah anak jantan lah katakan.

Minggu ni jugak menjadi minggu terakhir aku dengan IBM T42 lama tu dan alu-aluan jugak kepada Lenovo T400 plak, baru semangat nak kerja camni barang barulah katakan, laju berganda pulak tu. Walaupun bukan hakmilik penuh tapi kira OK gakla yang lama tu dah pakai 4 tahun dan memang dah patut tukaq dah pun. Untuk diri sendiri pun tengah dok plan nak sambar satu tapi tak boleh nak decide jenis apa lagi. Banyak sangat pilihan, budget limit pulak tu. Itu yang susah.

Nak training at least bagi tak mengah sangat di Nibong Tebal tapi tak ada masa plak dah tu sakit lutut pun tak hilang, adussss serba tak kena aku minggu ni.