Tuesday, November 24, 2009

Hidup dan masa




Dalam masa sebulan dua ni aku memang betul-betul sibuk. Sibuk dengan hal kerja, juga dengan hal peribadi dan ada juga dicelah kesempatan itu aku ambik kesempatan untuk bercuti bawak family ke Cameron Highland. Dah lama aku tak bercerita apa-apa disini, cuma komen-komen pendek saja yang aku masukkan. Kalau nak diikutkan dari segi masa memang aku ada jugak masa untuk menulis ataupun update disini cuma kesibukan dan kepenatan menyebabkan aku tiada idea untuk cerita kisah aku. Hari ni sambil aku buat eksperimen di tempat kerja ni aku sempat baca balik update yang lama-lama. Aku rasa aku perlu teruskan masukkan kisah apa saja disini sekurang-kurangnya bila aku baca balik suatu masa nanti aku boleh rasa balik apa yang aku fikir pada masa tu itu dan diketika itu. Inilah matlamat aku berblog sebenarnya, bukan niat aku nak berkisahkan hal orang sangat, its always not about other people its always about me, aku cuma berharap setelah sampai di suatu ketika dan disuatu masa nanti aku ada sesuatu yang dapat aku kenangkan and visualkan didepan mata aku kembali tentang tentang masa lepas aku. Masa tidak akan dapat kembali lagi dengan apa cara sekalipun namun ia sentiasa akan dapat diimbau kembali, penuhkan hidup kita dengan pengisian bermakna supaya suata masa nanti kita tidak menyesal dengan sesuatu yang kita tidak buat dimasa lalu.

Kita boleh menjadi mercu tanda yang berdiri tegak yang berlalu bersama usia, juga boleh menjadi air mengalir yang merubah dunia.......

No comments:

Post a Comment