Saturday, October 31, 2009

Rehat saja

Satu lagi penghujung minggu yang memenatkan, sibuk sungguh dengan kerja. Sebulan dua ni aku banyak menghabiakan masa berulang alik ke Penang dan Kulim, penat tapi sekali-sekala beralih rutin menarik jugak taklah boring sangat bertahun-tahun dengan rutin yang sama. Hujung minggu ni cukuplah, malas dah aku nak jalan-jalan, penat seminggu dua yang lepas pun belum habis lagi.Untuk nak release sikit tension, balik kerja lepas mahgrib aku dan keluarga terus menuju ke Bagan Ajam untuk menikmati makan malam. Dulu tempat ni memang favourite aku, tapi dah terlampau kerap kesitu sampai dah naik boring pulak. Sekarang ni kalau nak kesitu pun terhad sebulan sekali saja, tak banyak yang berubah.Malam Sabtu macam ni macam biasa ramai akan kayuh basikal di highway outer ring ni, aku seronok tengok orang kayuh basikal malam-malam dan rasa teringin jugak nak kayuh. Tapi....

Minggu ni jugak kesihatan kurang baik, gout, batuk, selsema menyerang serentak.....badan pun rasa leih saja.

Cantik dan bersih tempat ni, macam-macam gelagat kita boleh lihat disini.....yang kaki kereta, kaki motor, yang layan sound system, memancing semua ada disini. Kalau malam minggu lagilah meriah kawasan ni. Kalau sapa yang tak pernah ke sini bolehlah try mai lepak, macam-macam ada!!!!........


Lepas makan aku terus balik, bawak budak-budak ni biasalah dengan karenah masing-masing macam tu lah macam nilah......terus balik.

Seminggu dua lagi jenuhlah aku nak kena jaga anak-anak, wife nak kena ke Bangkok lagi atas urusan kerja, lama pulak tu. Kerja aku banyak tak settle lagi jenuhlah aku nka juggle semua tu.......harap-harap bolehlah push out trip tu ke musim cuti sekolah, kot-kot boleh pergi sekeluarga atau at least tak kalut sangat aku.

No comments:

Post a Comment