Sunday, October 18, 2009

Ipoh pigi.....


Dah lama aku tak berkesempatan ke rumah nenek sebelah wife aku di Ipoh, dah tak ingat dah pun bila last aku kesana. Jadi bila kali ni family mertua aku plan nak turun sana, aku tak banyak cakap saja la, bak kata abang Jem (Salleh Yaacob).......'I follow!!!!.....'ajerrr. Cuma kali ni depa plan nak tidur sana pulak itu pun 'I follow'.......cuma aku tak tidur rumah nenek jer lah, tapi lepak hotel......banyak hotel penuh hujung minggu baru ni, jenuh jugak la aku nak cari sebab main walk in saja hari Sabtu tu. Oleh kerana dah semakin lewat aku pun main hentam saja pilih hotel, malas dah haih nak pusing-pusing lagi.......ini pun lepas aku dah check di kaunter 'well known' hotel yang aku tau disekeliling bandar Ipoh. Last sekali aku pun dapat lah satu family room di sebuah hotel kecik, rate bilik pun murah dan amat selesa untuk sekeluarga 4 orang sekeluarga macam kami. Semasa check in di hotel mulanya aku tak perasan sangat keadaan sekeliling kawasan tu, check in kat kaunter dan terus saja masuk beg. Bila maghrib aku pun balik semula ke bilik dihotel tu untuk merehatkan diri.....penat melayan kerenah anak-anak saja yang lebih, banyak songel betul anak-anak aku ni. PAda awal malam tu aku pun turun ke bawah pusing-pusing kawasan tu sorang-sorang aku, meriah jugak kawasan ni. Aku pun ambik keputusan untuk lepak di cafe dihotel sebelah, alaaa macam secret recipe tu lah jugak nama pun ala-ala secret recipe (malas nak sebut nama), cafe tu makanannnya boleh tahan jugak rasa dan harganya setanding lebih kurang secret recipe jugak. Sambil minum, sambil tengok orang ramai dengan aktiviti masing-masing. Dah lama aku tak layan kepala macam ni, bukan buat apa pun cuma melihat-lihat cara hidup orang dan fikir-fikir.........

Malam semakin lewat, aku masih lagi dicafe tu menonton TV seorang diri aku......... menjelang saja tengah malam aku tengok kawasan sekeliling dah semakin meriah pulak. Semakin ramai orang llu lalng dan makin banyak pergerakan dikawasan ni.....Perempuan-perempuan yang lalu lalang pun aku tengok ramai yang dressing macam nak pergi dinner saja, dengan baju yang boleh dikatakan kebanyakannya menayang aset masing-masing......ish pelik aku tengok. Apahal depa ni semua ni, mana depa semua nak pi........takkan jamuan hari raya seksi seksa kot?!?!?!.....sesekali ada seorang 2yang lalu yang pada mulanya aku tak perasan ke mana arah tujuan.......

Aku duduk memerehati sahaja dari jauh, melihat mereka-mereka ini lalu lalang dan menghilang........





No comments:

Post a Comment