Thursday, October 8, 2009

Gerek-Kulim.......& aku di Bulu-Ayam Kulim

Seperti yang dah sedia maklum dengan kisah musibah yang menimpa aku semasa Ramadan yang yang lalu, kini dah pun sebulan dari kejadian itu......

Dengan kehilangannya gerek-gerek aku yang terchenta tu, sebenarnya dengan kejadian itu juga bersama-sama kehilangan gerek-gerek aku tu, maka kenangan aku di arena MTB ini juga sebenarnya turut di rampas dan diragut pergi secara kejam........

Sesekali aku berdiri didepan pintu rumah dan merenung di kejauhan, aku mengenangkan, alangkah indahnya jika perut yang dah sebak disumbat penuh dengan segala makneka makanan tatkala aku menurutkan kata nafsu makan aku ni.......dapat digunakan hasil tenaganya, dikala itu ingin benar aku nak panjat belakang gerek aku tu, ingin ku pecut gerek ku sehingga mencecah 25km/j buat sejam dua,ingin kubakar segala tenaga tersimpan ini, ingin ku pecahkan lemak-lemak ketupat dan rendang yang telah aku kumpul dari sedari awal Syawal itu, juga ingin ku selusuri jalan-jalan berbatu kecil off road di pinggir Sungai Perai ini menyususur hingga ke taman permainan berhampiran trek jogging Seberang Jaya.........dan sesekali juga ingin kubelai lembut tubuhnya dengan span basah itu demi menjaga penampilan agar tidak jemu dipandang. Tapi dikala itu juga aku tersedar dari lamunanku........gerek ku sudah pun hanya tinggal kenangan......pedih sungguh perasaan kehilangan sebegini.

LEbih menyedihkan, makna kehilangan tu menjadi lebih besar bila secara langsung atau tidak langsung ianya juga turut memberi kesan kepada Gerek-Kulim yang dikasihi, makin kurang jugak update aktiviti Gerek-Kulim ni dalam blog ni. Sesekali bila aku bukak blog Gerek-Kulim sedih sungguh aku rasa, sebab disinilah suatu masa sebelum ini menjadi medan aku berkongsi cerita suka duka Gerek-Kulim dan aku sendiri di arena MTB ni. Banyak sungguh kenangan bersama kawan-kawan yang boleh dikatakan kebanyakannya aku baru saja kenal.......kawan-kawan "tak kayuh maka tak kenal". Isk isk isk.......takpalaha nanti kalau ada rezeki aku beli lah sebijik untuk buat kayuh lagi.....Jika diizinkan Nya.

No comments:

Post a Comment