Wednesday, May 13, 2009

Bukit 300....


Minggu nie memang minggu yang menarik sebab buat kali pertama aku sampai ke Bukit 300 di area Seberang Perai Selatan. Sebenarnya aku tak sure sangat apa nama tempat kami start mendaki tu tapi yang aku ingat start kayuh dari dewan Sungai Duri. Itulah kali pertama jugak aku sampai ke area tu. Tak banyak nak update disini sebab kalau bab kayuh ni aku akan continue update di blog Gerek-Kulim saja malas aku nak buat kerja 2 kali dok tulis cerita yang sama. Ini pun aku baru saja habis update disana jenuh gak nak perabih upload gambar disana dan saki baki aku bubuh la disini. Dari Bukit 300 tu pemandangan memang cukup best, boleh nampak nun saujana mata memandang boleh nampak sampai Penang, Pulau Aman, Jerjak semua sekali.......memang tinggi bukit tu. Jenuh jugak la aku nak sampai atas bawak air 2 liter pun cerah habis terus punya teruk memanjat.


Kalau ada peluang aku nak pergi lagi, kali ni nak buat persediaan secukupnya tak mau jadi macam hari tu dok kerja mintak nyawa saja. Apa pun aku tetap naik Slow Tapi Sampai mesti complete.....so far aku tak pernah give up dimana-mana trek lagi, dan aku harap aku tak akan give dimana-mana pun.