Friday, January 7, 2011

Lama sungguh aku tak update disini sampaikan aku sendiri bila menjenguk ke blog ni pun rasa mesti orang lain terfikir, perjalanan blog ni dah tamat kah ataupun perjalanan hidup aku sendiri yang tamat. Banyak yang bermain difikiran yang nak aku kongsikan disini tapi seperti update aku sebelum ini kekangan masa sentisa membataskan keinginan aku untuk menulis sesuatu ataupun untuk memasukkan bahan kesini sebagai tanda perjalanan hidup aku masih lagi seperti biasa. Apa pun jangka masa sebulan dua ini perjalanan hidup aku telah ditentukan untuk menjadi agak (ataupun amat) sibuk, segala perkara kesibukan bermula dari persediaan untuk pindah aku dan juga persediaan rumah yang aku beli di Kulim sehinggalah persediaan sekolah anak-anak juga pendaftaran anak kedua aku iaitu Syahmi ke tahun satu pada tahun ini. Dicelah-celah kesibukan itu juga sempat aku bawak anak-anak bercuti ringan di Hosba Resort dan 2-3 minggu lepas pulak ke Kuala Lumpur.

Lepas balik dari KL haritu ramai yang tak percaya bila aku bagitau yang aku ke KL tu semata-mata untuk menonton perlawanan Akhir bolasepak Piala AFF Suzuki. Dah tu siap bawak family yang temasuk juga anak aku yang bongsu yang berumur 10 bulan tu......ramai yang kata gila!!!!......hahahahha. Apa pun setelah berada disana aku rasa kesusahan yang terpaksa dilalui dengan membawa family adalah berbaloi, kerana dari riak muka anak-anak dan isteri aku yang sangat gembira, aku rasa tidak ternilai dengan wang dan bila melihat keluarga gembira aku sebenarnya 203 kali ganda lebih gembira......priceless........yang pasti jika kena masa dan acaranya akan aku bawa family aku lagi untuk membiuat kerja gila seperti ini......hehehehee baru aku tau kenapa orang suka ke stadium.



Belum masuk stadium dah berpuluh ringgit terbang untuk aksesori

Barisan penyokong yang hadir
Sicomel yang paling banyak songeh diantara ke tiga-tiga ank-anak aku....tapi senyum manis

ketua rombong, orang yang bertanggungjawab membawa aku ke sini
penyokong Indonesia, rasanya student kot.




Seorang penyokong fanatik Malaysia hahahahahhaa........

jurumekap berbayar nih


masuk stadium terpaksa aku tampal telinga adik



pemandangan stadium dari tempat aku menonton


Disebelah aku, pasangan pekak dan bisu....

MAlam tu perlawanan tamat dah agak lewat malam, dan mengambil masa bebrapa jam lagi untuk keluar dari parking......mata pun dah terlalu berat. Aku ambil keputusan untuk stay satu malam di KL manakala member lain dan family akan bergerak pulang terus ke Kulim.

Besoknya aku bawak anak-anak ke Tugu Negara.....sebabanya cerita Tugu Negara ni ada masuk dalam buku teks sekolah rendah, anak aku pernah bertanya tentang tempat ni, so aku just bawak dia ke sini untuk merasai atau melihat sendiri akan bagaimana rupanya tugu negara ni.

No comments:

Post a Comment