Tuesday, October 5, 2010

Jatuh bangun, duduk berdiri, merangkak menyulur

Lama aku tak melepaskan perkataan-perkataan terkini di sini, entah pasai apa entah kebelakangan ni hidup ni rasa bagaikan makin sibuk. Entah apa jenis sibuk lah pulak yang tak berenti-renti mendatang ni. Banyak yang aku lalui, banyak yang aku tinggalkan berlalu, banyak yang melintas aku tak perasan, banyak yang menjengah aku sapa, banyak yang bertegur aku jawab,  banyak juga leka yang aku ketawa, amboi banyak sungguh sibuk aku,.............apa pun tak banyak sangat bezanya tingkat hidup aku nih, macam gitu-gitu jugak.

Aku teringin nak berkata-kata pasal hidup makhluk Allah.....
Pertengahan tahun ini aku berhijrah ke 'alam sekitar' yang baru, sungguh indah pemandangan 'alam' aku yang baru ni. 'Makhluk-makhluk' Allah bergerak bebas kesini-sana, pantas berkejaran hal-hal keduniaan. Dicelah-celah 'dunia' ada juga 'akhirat' yang dikejar sedikit sebanyak. Apa pun, yang beriman tidak ketinggalan juga berkejaran 'dunia'.....larilah, larilah, ku kejar apa kumahu, yang lainnya bagi laluan, jangan kau sentuh garisan laluan aku.......zup zap zup zap dia lari hilang macam jebon.....aku jugak masih berjalan ditepi-tepi bagaikan tasik indah berada disebelah


rileks la......
Kita nampak apa yang kita nampak dan nak tengok, orang lain nampak apa yang dia nak tengok....aku nampak itu, tapi betul kah ianya begitu, ataupun ianya adalah begini......adakah aku yang silap menafsir apa yang aku lihat. Oh tak percaya akuuu...



Teringat aku akan kisah kartun dalam majalah Gila-Gila suatu masa dulu, kira dah jadi legend dah kartun ni
Warisan genetikku




No comments:

Post a Comment