Tuesday, October 5, 2010

Cerita lama

Tersentuh aku hari ni bila tengok gambar yang member aku upload ni, sebabnya bila tengok gambar arwah member kamceng dikampung dulu. Hasni Bin Mat Isa, itulah nama salah seorang kawan rapat aku yang dah meninggal tu.............semasa hari dia kemalangan dan meninggal dunia kami semua menangis teresak-esak tanpa dapat di tahan-tahan lagi kehilangan Hasni amat terasa pada masa tu. Walaupun kami semua tinggal berjauhan setelah masing-masing membawa diri merantau tapi sebagai sahabat kami tidak pernah renggang dari bertanya khabar dan berkongsi cerita.......

Aku amat bangga dengan kawan aku ni, jika dia masih ada rasanya mungkin hari ini dia dah menjadi seorang jutawan di atas kerja keras dan dari apa yang diusahakannya dulu. Dengan hanya berbekalkan  sebuah beg semasa meninggalkan kampung dia telah berusaha sehingga menjadi seorang pengurus disyarikatnya sendiri dengan pekerja hampir 20 orang.......aku terkejut bila kali pertama aku berkunjung ke pejabatnya bila pekerjanya menghulurkan bisnes kad masing-masing kepada aku bila masing-masing diperkenalkan. ....... , mungkin kelulusan tak seberapa tapi kejayaannya aku pandang tinggi.


gambar ini lebih nostalgia bilamana ianya diambil pada hari perkahwinan aku 10 tahun dahulu.....Al-Fatihah buat arwah Hasni Bin Mat Isa.

1 comment:

  1. selalunya kita kena redha dengan ketentuan yang datang.

    kita pun hidup takkan lama...

    ReplyDelete