Tuesday, December 1, 2009

Sejadah duduk kini di Perlis


Masa cuti Raya Haji baru-bari ni ada satu malam tu aku sempatlah bawak anak aku keluar makan sekali dengan pi jalan-jalan di Kuala Perlis. Nak dijadikan cerita masa dok tunggu anak dok main kat taman permainan di taman bertentangan dengan Hotel Putra Brasmana di Kuala Perlis, aku terdengar heboh pulak kata ada benda pelik di surau. Mulanya masing-masing macam dok bisik saja aku dok heran lah jugak apa benda depa dok sembang, kemudian satu kakak tu bagitau ada budak jumpa sejadah berdiri (dalam posisi duduk sebenarnya) di surau berdekatan. Aku pun tak berlengah lagi terus lah pi tengok, siap ambik gambar perghh macam reporter la pulak. Masing-masing yang ada disekeliling tempat tu bercakap sesama sendiri, macam-macam teori yang keluar biasalah yanag tahyul mahyul pun ada sekalilah






Ada sekumpulan budak-budak remaja tanya kat aku, 'Abang buleh percaya ka semua ni??'....jawapan aku mudah saja, 'awat tak buleh percayanya, benda dah depan mata, hang nampak aku pun nampak kena percaya la'........percaya kata sejadah tu jadi lagu tu la. Nak kata sejadah tu duduk sendiri ntahlah bukannya kita boleh tau, tempat tu tempat awam sapa-sapa pun boleh masuk dan boleh gubah benda tu untuk jadi macam tu kalau nak. Yang ni kita tak boleh conclude sebab tak nampak.......itu saja, full stop, tak payah pikir lagi dah.

No comments:

Post a Comment